Neusje van de supersonische zalm: 2019 Kawasaki Ninja H2 SX SE+

Door Thierry Sarasyn 4 november 2018

Kawasaki blijft inzetten op de supercharged technologie en brengt de Ninja H2 SX SE+. Wie de volledige letterafkorting kan onthouden, kan een ronduit indrukwekkende motor gaan bestellen. Sport Touring op lichtsnelheid, qoui.

Alle registers open

Vorig jaar introduceerde Kawasaki de Ninja H2 SX, een state-of-the-art Sports Tourer met unieke Supercharger technologie. Voor 2019 gooit Kawasaki alle registers open met de Ninja H2 SX SE+, de meest geavanceerde Kawasaki ooit met onder andere elektronische vering, Brembo Stylema remmen en TFT scherm met Smartphone connectiviteit!

KECS

De KECS (Kawasaki Electronic control Suspension) is een real time adaptieve vering die zich aanpast aan elke rijsituatie voor een weergaloze handling. Het semi-actieve systeem past binnen een fractie van een seconde de demping van de voorvork en achterschokdemper aan voor maximale controle en comfort onder praktisch alle omstandigheden.

App

Verder is de Ninja H2 SX SE+ is uitgerust met een TFT display met Smartphone connectiviteit. Hierdoor kan de motor via de nieuwe “Kawasaki Rideology” app gekoppeld worden aan een Smartphone en een schat aan informatie tonen, zoals het brandstofniveau, de accuconditie en aankomende onderhoudswerkzaamheden. Daarnaast is het mogelijk om via de app de instellingen van de KECS elektronische vering aan te passen, bijvoorbeeld wanneer er met een duopassier gereden gaat worden.

210 pk met Ram Air

De Ninja H2 SX SE+ is voorzien van de 998cc viercilinder krachtbron met Kawasaki’s Supercharger technologie. Hierdoor biedt de motor niet alleen een vermogen van 200 pk (210pk met het Ram Air), maar de Kawasaki ingenieurs zijn er ook in geslaagd om het verbruik op een zeer laag niveau te houden.

Geïntegreerde modi

Om het indrukwekkende vermogen optimaal te kunnen controleren en benutten is de Ninja H2 SX SE+ is als enige in zijn range voorzien van geïntegreerde rijmodi, waarbij de Traction Control, Power Modes en elektronische vering naadloos met elkaar samenwerken. De rijder kan hierbij kiezen uit de modi Sport, Road, Rain en Manual. Dankzij de Dual-direction Kawasaki Quick Shifter kan er vliegensvlug en zonder te koppelen op- en teruggeschakeld worden.

Stylema

Aan de voorzijde is de Ninja H2 SX SE+ uitgerust met zeer hoogwaardige Brembo Stylema remklauwen. Deze zijn niet alleen lichter, maar zorgen ook voor een betere koeling en dus een constanter remgevoel, terwijl het hoogwaardige en lichtgewicht Trellis frame zorgt voor een juiste stijfheid en handling.

Reageren

Registreer of log in om te reageren...